Regulamin

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG
w tym świadczenia usług drogą elektroniczną
§ 1 Postanowienia ogólne:

Niniejszy Regulamin powołany jest na podstawie art. 3851 Kodeksu cywilnego oraz na podstawie art. 8 Ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204 z 2002 r. ze zm.), a także wypełnia obowiązki informacyjne wobec konsumentów zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
Usługi świadczone są przez KFD spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wróblowicach (55-330) ul. Innowacyjna 4, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonym przez SR dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu pod nr 0000347770, NIP 6312604082, kapitale zakładowym 1.236.000 zł wpłaconym w calości
Usługi świadczone są w siedzibie, oddziałach KFD sp. z o.o. lub ustalonym miejscu albo drogą elektroniczną za pomocą Strony internetowej www.akademia.kfd.pl oraz Serwisów Facebook, Instagram.
Niniejszy Regulamin określa rodzaje i zakres Usług świadczonych przez Akademię drogą elektroniczną na rzecz Klienta, zasady świadczenia tych Usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów świadczonych drogą elektroniczną oraz tryb postępowania reklamacyjnego oraz zasady prowadzenia szkoleń.
Akademia KFD jest niepubliczną placówką kształcenia ustawicznego wpisana do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych pod nr 127567 i posiada własny REGON 361710928.
Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie na Stronie pod adresem https://akademia.kfd.pl/regulamin.html, w formie umożliwiającej zapoznanie się z nim, jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie.
§ 2 Definicje:
Regulamin – niniejszy dokument. 
Akademia – niepubliczna placówka kształcenia ustawicznego Akademia KFD prowadzona przez KFD sp. z o.o. z siedzibą we Wróblowicach.
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, na rzecz, której Akademia świadczy usługi edukacyjne lub która wyraża chęć zawarcia umowy.
Strona – strona internetowa należąca do Akademii, dostępna pod adresem https://akademia.kfd.pl
Szkolenie – działania edukacyjne, w szczególności organizacja i prowadzenie kursów, szkoleń, warsztatów, zajęć, wykładów lub egzaminów oraz przygotowanie materiałów.
Usługi świadczone droga elektroniczną – usługi wskazane w § 3, świadczone na odległość, a więc bez jednoczesnej obecności stron.
Dane Osobowe - wszelkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania. 
Materiały - wszelkie treści publikowane w Stronie przez Akademię lub przygotowanych na potrzebę szkoleń, w dowolnej formie, w szczególności treści: tekstowe, graficzne, fotograficzne, dźwiękowe, audiowizualne, niezależnie od tego, czy mają charakter utworów w rozumieniu prawa autorskiego. 
Polityka Prywatności - dokument zawierający zasady zbierania, przechowywania i wykorzystywania Danych Osobowych Użytkownika, dostępny pod adresem:
Umowa - umowa o wykonanie Usługi.
Formularz - formularz kontaktowy on-line dostępny w Stronie Akademii.
Konsument - osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca z niektórymi prawami konsumenta – osoba fizyczna, która zawiera umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale umowa nie ma dla tej osoby charakteru zawodowego.
§ 3 Rodzaj i zakres świadczonych Usług drogą elektroniczną:
Akademia świadczy Usługi drogą elektroniczną poprzez:
- zapisy na Szkolenia prowadzone przez Akademię,
- korespondencję elektroniczną za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail),
- formularz kontaktowy,
Inny sposób świadczenia Usługi drogą elektroniczną może być indywidualnie ustalony z Klientem, wedle decyzji Akademii.
§ 4 Zasady świadczenia Usług drogą elektroniczną:
Skorzystanie z formularza kontaktowego i korespondencji drogą elektroniczną jest bezpłatne i nie wiąże się dla Klienta z żadnymi kosztami oraz nie obliguje go do zapisu na Szkolenie. Umowę o świadczenie tych usług drogą elektroniczną można rozwiązać w każdym czasie składając pisemne oświadczenie.
Wszelkie prawa do Strony, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, także do wzorców, formularzy, logotypów należą do ich prawowitych właścicieli.
Wszelkie prawa, w tym majątkowe prawa autorskie, do materiałów udostępnianych Użytkownikom w ramach Szkoleń należą do Akademii lub podmiotów trzecich. Użytkownik może korzystać z materiałów, o których mowa w zdaniu poprzednim, wyłącznie na własny użytek w ramach uczestnictwa w Szkoleniu.
Akademia dołoży starań, aby korzystanie ze Strony było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej Serwisu to
przeglądarka internetowa: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari i Microsoft Edge, zaleca się posiadanie najnowszej wersji przeglądarki,
Połączenie internetowe: wymagane jest stabilne połączenie z Internetem o minimalnej prędkości łącza wynoszącej 1 Mb/s.
Urządzenie: strona działa poprawnie na większości urządzeń, w tym na komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach i smartfonach. W przypadku korzystania ze smartfona, zaleca się korzystanie z urządzeń o przekątnej ekranu większej niż 4 cale.
System operacyjny: strona działa na najnowszych wersjach systemów operacyjnych takich jak Windows, MacOS oraz Android i iOS.
Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie Materiałów przez wszystkie osoby korzystające ze Strony, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Akademii.
Każdy korzystający ze Strony jest uprawniony do korzystania jej zasobów wyłącznie na własny użytek. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Strony w celu prowadzenia działalności, która naruszałaby interes Akademii.

§ 5 Wymagania techniczne:
W celu skorzystania ze Usługi niezbędne są:
- urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu,
- poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa z obsługą plików typu cookie,
- aktywne konto poczty elektronicznej,
Akademia nie ponosi odpowiedzialności za niedostosowanie się przez Klienta do wskazanych w ust. 1 zaleceń.
Zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy z 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną – Akademia informuje o potencjalnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną. Polegają one na:
- możliwości utraty poufności korespondencji w wypadku stosowania protokołów nieobjętych szyfrowaniem,
- możliwości podszycia się pod nadawcę wiadomości email,
- podatnościach, które na urządzeniu Klienta nie zostały usunięte lub zaktualizowane.

§ 6 Zasady zapisów i zawierania umowy udziału w Szkoleniu

Informacje dotyczące Szkoleń, zawarte na Stronie nie stanowią oferty Usługodawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia umów uczestnictwa w Szkoleniu.
Zapisu na szkolenie może dokonać tylko Klient, który ukończył 18 lat.
Klient może zapisać się na Szkolenie za pośrednictwem Strony w dowolnym wybranym przez siebie momencie, aż do dnia poprzedzającego rozpoczęcie Szkolenia, co oznacza złożenie przez Klienta oferty zawarcia umowy uczestnictwa.
Klient musi zażądać rozpoczęcia świadczenia i przyjąć do wiadomości, że traci prawo odstąpienia od umowy z chwilą pełnego wykonania szkolenia.
Klient składa ofertę, o której mowa powyżej, wypełniając i przesyłając formularz zgłoszeniowy udostępniony przez Akademię na stronie, do której prowadzi link/przycisk „Zapisz się na szkolenie”. Klient jest informowany o łącznej cenie Szkolenia wraz z dodatkowymi kosztami, jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową uczestnictwa w Szkoleniu.
Klient przed wyborem Szkolenia otrzymuje za pośrednictwem Strony informację w szczególności o cenie, terminie oraz zakresie Szkolenia.
Po przesłaniu formularza zgłoszeniowego Akademia przesyła na podany przez Klienta adres elektroniczny potwierdzenie wpływu zgłoszenia.
Usługodawca, najpóźniej na 7 dni przed terminem rozpoczęcia Szkolenia, przesyła Klientowi pocztą elektroniczną oświadczenie o przyjęciu oferty i zawarciu umowy, albo o nieprzyjęciu oferty i zwrocie środków.
§ 7 Koszt Szkolenia i sposób płatności:
Szkolenia realizowane zarówno stacjonarnie, jak również drogą elektroniczną, są usługą odpłatną.
Opłata za Szkolenie jest podana w treści informacji o konkretnym szkoleniu na Stronie oraz widoczna w formularzu zamówienia.
Opłata za Szkolenie obejmuje koszt egzaminu oraz wydania zaświadczenia o udziale lub legitymacji, jeśli są przewidziane w ramach Szkolenia.
Opłata za Szkolenie nie obejmuje w szczególności wyżywienia, dojazdu, zakwaterowania, odzieży.
Klient może wnieść opłatę przelewem na konto Akademii.
Opłata za Szkolenie musi zostać wniesiona do 3 dni od zapisania się na szkolenie.
Jeśli formularz zapisu na Szkolenie przewiduje, że Klient może wnieść zaliczkę na poczet opłaty, pozostała jej część musi zostać wniesiona najpóźniej w dniu rozpoczęcia szkolenia.
Za wniesienie opłaty uważa się zaksięgowanie jej na rachunku bankowym Akademii lub wpłatę gotówką bezpośrednio przed rozpoczęciem szkolenia.

§ 8 Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
Z chwilą przesłania oświadczenie o przyjęciu oferty i zawarciu umowy Akademia zapewnia udział w Szkoleniu i przygotowanie materiałów, co odpowiada 30% świadczenia Akadami w ramach szkolenia.
Klient zobowiązany jest samodzielnie ustalić, w drodze konsultacji lekarskiej czy jego stan zdrowia pozwala na udział w Szkoleniu.
Klient jest zobowiązany samodzielnie ubezpieczyć się od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania Szkolenia.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki zdrowotne oraz pozostawione lub zaginione rzeczy w czasie trwania Szkolenia.
Warunkiem dopuszczenia do udziału w egzaminie końcowym jest uzyskanie łącznie minimum 75% frekwencji obecności na zajęciach teoretycznych i praktycznych przewidzianych dla danego Szkolenia.
Warunkiem uzyskania pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego, a tym samym uzyskania certyfikatu ukończenia szkolenia lub legitymacji trenera personalnego przewidzianych dla danego Kursu lub Szkolenia, jest:
uzyskanie co najmniej 60% punktów z egzaminu pisemnego;
uzyskanie pozytywnej opinii egzaminatora z egzaminu ustnego.
W przypadku nieuzyskania pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego na warunkach określonych, Klient ma prawo do przystąpienia do egzaminu poprawkowego w terminie uzgodnionym między stronami.
Dokumenty w formie świadectw ukończenia Szkolenia, certyfikaty oraz legitymacje wysyłane są w ciągu 21 dni roboczych licząc od dnia pomyślnie zdanych egzaminów kończących kurs. Warunkiem otrzymania certyfikatów lub legitymacji jest przesłanie kompletnych danych, niezbędnych do przygotowania dokumentów, najpóźniej do dnia rozpoczęcia Szkolenia.
Szkolenia mają charakter zamknięty. Na podstawie listy zgłoszeń, uczestnik jest zobowiązany okazać dowolny dokument ze zdjęciem potwierdzający jego tożsamość.
Podczas wykonywania części praktycznej, która jest elementem Szkolenia, obowiązuje strój i obuwie sportowe.
Akademia zabrania filmowania, nagrywania i fotografowania zajęć i Materiałów udostępnionych w trakcie szkolenia bez zgody na piśmie.
Materiały szkoleniowe są chronione prawem autorskim i są przekazywane uczestnikom wyłącznie na potrzeby odbywanego cyklu zajęć.
Akademia zabrania publikowania Materiałów szkoleniowych w jakiejkolwiek formie. Działanie takie będzie stanowiło naruszenie praw autorskich.
Poucza się Klienta, że naruszenie praw autorskich, wiąże się z prawem do odszkodowania w wysokości nawet trzykrotności opłaty licencyjnej.
§ 9 Odstąpienie od umowy
Klient będący Konsumentem lub przedsiębiorcą z niektórymi prawami konsumenta, może w terminie 14 dni odstąpić od umowy udziału w Szkoleniu bez podawania przyczyny, jeśli umowa ta została zawarta za pomocą środków komunikowania się na odległość (np. przez Stronę) albo poza lokalem przedsiębiorstwa.
Bieg terminu na odstąpienie rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.
Klient może odstąpić od umowy, składając Usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór jest załącznikiem do niniejszego Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
W przypadku odstąpienia od umowy, jest ona uważana za niezawartą.
Z uwagi zawarcie umowy dopiero na 7 dni przed rozpoczęciem Szkolenia, Klient zgodnie z § 5 pkt 3 Regulaminu składa żądanie rozpoczęcia świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, przez co w razie odstąpienia, nie może domagać opłaty za wykonaną część świadczenia, a po wykonaniu świadczenia w całości traci prawo odstąpienia od umowy.
Akademia niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
Akademia zwraca płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Użytkownik.

§ 10 Odpowiedzialność Akademii i jej wyłączenia:
Akademia nie ponosi odpowiedzialności za występujące niezależnie od niej przeszkody uniemożliwiające wykonanie Szkolenia w całości lub w części, w szczególności takie jak: siła wyższa, awarie, nieprzestrzeganie przez Klienta Regulaminu.
Akademia nie ponosi odpowiedzialności wynikającej z opóźnienia Klienta w dostarczaniu niezbędnych dokumentów (zdjęcia) do Akademii lub przekazaniu informacji albo za ich zatajenie przed Akademią.
Akademia nie ponosi odpowiedzialności za czynności w sprawach, których dotyczyła Usługa, podjęte przez Klienta samodzielnie, bez uzgodnienia lub wbrew rekomendacjom Akademii.

§ 11 Obowiązki i zakazy Klienta:
Klient obowiązany jest do korzystania z Strony w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Akademii oraz osób trzecich.
Klient obowiązany jest do wprowadzania Danych zgodnych z prawdą oraz udzielania wyczerpujących informacji.
Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
W przypadku, gdy opis problemu nie dotyczy zakresu Usług świadczonych w ramach porady prawnej on-line, zawiera treści bezprawne, wulgaryzmy, inne zwroty powszechnie uznane za obraźliwe, treści sprzeczne z dobrymi obyczajami lub w jakikolwiek inny sposób naruszające prawa osób trzecich, Akademia może odmówić świadczenia Usługi.
§ 12 Dane Osobowe:
Polityka prywatności udostępniona jest nieodpłatnie w Stronie pod adresem https://akademia.kfd.pl/polityka-prywatnosci.html w formie umożliwiającej zapoznanie się z nią, jej pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie.
§ 13 Tryb postępowania reklamacyjnego:

Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w terminie 30 dni od wykonania usługi świadczonej drogą elektroniczną.
Reklamację Szkolenia (stacjonarnego) Klient może złożyć do zakończenia Szkolenia.
Reklamacja nie wyłącza roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, które nie uległy przedawnieniu.
Reklamacje należy składać:
- elektronicznie, na adres e-mail Akademii – akademia@kfd.pl wpisując w tytule „Reklamacja”.
- pisemnie, poprzez złożenie pisma osobiście lub listownie na adres Akademii, o którym mowa w § 2 pkt 2.
Reklamacja powinna zawierać: oznaczenie Klienta umożliwiające jego identyfikację, wskazanie usługi, której dotyczy, opis problemu stanowiącego podstawę reklamacji wraz z uzasadnieniem przyczyny jej wniesienia, datę i podpis osoby zgłaszającej reklamację.
Akademia w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji rozpatrzy ją i udzieli odpowiedzi.
W przypadku nieuwzględnienia reklamacji Klient może dochodzić roszczeń na drodze postępowania sądowego, gdyż Akademia w tym zakresie nie korzysta z metod pozasądowego załatwiania sporów.

§ 14 Postanowienia końcowe 
 
Zmiany Regulaminu, wraz z terminem ich wejścia w życie, będą udostępniane Użytkownikom w taki sam sposób, w jakiej został udostępniony niniejszy Regulamin. 
Spory powstałe na gruncie niniejszego Regulaminu lub w ramach świadczonych drogą elektroniczną usług podlegają kognicji właściwego sądu powszechnego.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 26-04-2024 r.
ZAŁĄCZNIK NR 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Data……………………………..
AKADEMIA KFD
KFD sp. z o.o.
ul. Innowacyjna 4, 55-330 Wróblowice
akademia@kfd.pl
Ja niniejszym informuję o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi:
- Nazwa Szkolenia:……………………………………………………………………………………………………………
- Termin Szkolenia:……………………………………………………………………………………………………………
- Data dokonania zapisu ……………….…………………………………………………………………………………
- Imię i nazwisko konsumenta ……………………………………………………………………………………......
- Adres konsumenta …………………………………………………………………………………………………………


Podpis konsumenta
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)