Publikacje

MARTWY CIĄG SUMO

Uwielbiane przez trójboistów ciągi sumo są tak naprawdę bardzo skomplikowane i ciężko się ich nauczyć. Zastanawiający jest fakt, iż niektórzy z góry (i na dodatek błędnie) przyjęli założenie, że trójboista musi robić ciągi sumo i robi je mimo tego, że ich nie umie lub nie ma ku temu predyspozycji, lub jedno i drugie.
 
Wielu osobom wydaje się, że wystarczy stanąć najszerzej jak się da i chwycić wąsko. Nic bardziej mylnego. Po pierwsze większość z nas nie jest przygotowana do robienia tego rodzaju ciągu i nie mamy dostatecznej ruchomości w biodrach, rozciągnięcia i nie umiemy utrzymać równowagi. Po drugie ustawienie stóp i chwyt powinny być bardzo dobrze dopracowane ze względu na warunki ćwiczącego.
 
Prawidłowa pozycja (zatem i dźwignia) jest wtedy, gdy w najniższym punkcie boju golenie są ułożone prostopadle do podłoża i równolegle względem siebie. Kolana są skierowane w tym samym kierunku co stopy, a nasze dłonie sięgają już sztangi. Czyli jeżeli staniemy za szeroko, to w najniższym momencie boju nasze nogi z gryfem i podłogą nie utworzą prostokąta - a trapez. Jeśli kolana nie będą pokrywały się kierunkiem ze stopami, okaże się, że nogi schodzą nam się do środka, tworząc coś na kształt litery X.
 
Jeżeli zejdziemy za nisko i będziemy musieli ugiąć lekko ręce, to przy wychodzeniu do góry poczujemy szarpnięcie, które w efekcie może popsuć chwyt i pozycję. Trzeba pamiętać że ruch z nóg jest tu bardzo krótki, a większość pracy przejmują plecy- jeżeli proporcja jest u ciebie odwrotna, to lepiej skoncentruj się na wersji klasycznej martwego ciągu. Należy pamiętać, że utrzymanie prostych pleców jest tu kluczowe.
 
Kolejna sprawa to podejście pod sztangę. Ustawiamy stopy w dogodnym rozkroku, upewniamy się, że stopy są w prawidłowej pozycji względem kolan. Prostujemy i napinamy plecy, wyprostowane ręce kładziemy wzdłuż chciała i przesuwając je po ciele, po wewnętrznej części ud gdy tylko dotkniemy sztangi zaciskamy chwyt i startujemy w górę!
 
Pamiętajcie o pełnym wyproście i wyblokowaniu kolan.

Autor

Tadeusz Tessmer
Tadeusz Tessmer Zawodnik Trójboju Siłowego

INNE ARTYKUŁY AUTORA

Ćwiczenia na poniedziałek - WYCISKANIE LEŻĄC

Wszyscy znamy ten ból kiedy przychodzi poniedziałek i musimy swoje odczekać, aby dostać się do ławec..

MARTWY CIĄG (KLASYCZNY)

Dlaczego ludzie nienawidzą martwego ciągu? Co jest takiego, w tym tak naprawdę prostym ćwiczeniu, że..

JAK SKUTECZNIE POPRAWIĆ CHWYT

Wiele ćwiczących osób ma problem ze słabym chwytem. Mała masa mięśniowa bądź krótkie palce i drobne ..

POMOCNICZE ĆWICZENIA Z TRÓJBOJU

Popularne kulturystyczne plany treningowe zakładają trenowanie poszczególnych grup mięśniowych w róż..

JAK DOKONYWAĆ ZMIAN W PLANIE TRENINGOWYM U PROFESJONALISTÓW

Nie ma sensu roztrząsać powodów dla których trzeba ćwiczyć z planem. Każdy, kto ma określone cele wi..

ZOBACZ TAKŻE

PIECZYWO PEŁNOZIARNISTE A PIECZYWO BIAŁE

W swojej pracy jako trener, jak i w pracy nad samym sobą, jako zawodnik spotykam różnych ludzi. Ludz..

DHEA A PROCES STARZENIA

W tym artykule zajmiemy się hormezą, ale zdecydowanie temat będzie dedykoway dla płci pięknej...

STABILIZACJA - CZĘŚĆ TEORETYCZNA

W fizjoterapii, zwłaszcza w ostatniej dekadzie, można zaobserwować dynamiczny rozwój sposobów postęp..

JAK SOBIE RADZIĆ Z TRĄDZIKIEM

Wielu ludzi podczas dojrzewania, na cyklach sterydowych lub podczas PCT boryka się z tłustą skórą, a..

ARGININA, JEJ WŁAŚCIWOŚCI I ZASTOSOWANIE

Większość trenujących osób nawet nie ma pojęcia jak poprawnie jeść, poprawnie zażywać suplementy czy..